loading...
تعمیر تلویزیون ایکس ویژن
الفباوب بازدید : 77 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

وقتی تلویزیون روشن می شود ولی تصویر وجود ندارد علل متعددی وجود دارد یکی از شایع ترین آن ها خرابی بک لایت تلویزیون می باشد بک لایت نور پشت صفحه نمایش می باشد که اگر خراب شود تصویر سیاه می شود و شما فقط حاله ای از تصویر را می توانید ببینید. به طور معمول بک لایت در منزل قابل تعمیر و احتیاج به حمل تلویزیون به کارگاه ناست.

یک علت دیگر خرابی برد پاور تلویزیون بوده وظیفه برد پاور ولت رسانی به بک لایت و برد مین می باشد در بعضی از مواقع خروجی ولت بک لایت مشکل پیدا می کند و تصویر تلویزیون قطع می شود.

گاهی هم برد تصویر تلویزیون مشکل پیدا می کند و تصویر تلویزیون سرمه ای می شود. البته اگر تلویزیون دچار آب خوردگی شود پنل تلویزیون یا همان صفحه lcd مشکل پیدا می کند و جهت تعمیر، تلویزیون باید به تعمیرگاه منتقل شود. این مشکلات را می توانید به نمایندگی تلویزیون سامسونگ بسپارید.

در نمایندگی تلویزیون سامسونگ گزارش شده که وقتی تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد برد مین پردازش را انجام می دهد. و به احتمال زیاد قسمت پنل تلویزیون و خروجی ولت بک لایت خراب شده است. در بیشتر موارد این خرابی از بک لایت تلویزیون است. بک لایت نور زمینه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی است که با قطع شدن آن تصویر به طور کامل تیره می شود و شما فقط یه هاله از تصویر را می توانید ببینید. وقتی بک لایت تلویزیون خراب شده است کانل های تعویض می شوند و حتی با انداختن نور چراغ قوه به صفحه می توانید تصویر تلویزیون را ببینید.

یک دلیل دیگر که باعث می شود تصویر تلویزیون قطع شود. آب خوردگی صفحه تلویزیون می باشد. که با وارد شدن آب به قسمت پایین صفحه نمایش باعث اتصالی و خرابی فلت های پنل  تلویزیون می شود. در این صورت بهترین کار این است که تلویزیون را از برق بکشید و تا 48 ساعت آن را روشن نکنید. در صورتی که مشکل حل نشد پنل تلویزیون باید تعمیر شود.

قطع شدن تصویر به علت خرابی برد پاور تلویزیون. بعضی وقتها ممکن است که قسمت ولتاژ بک لایت در برد پاور خراب شود. در این صورت نیز بک لایت تلویزیون خراب می شود و باید برد پاور تعمیر شود.

نمایندگی تلویزیون سامسونگ

خدمات نمایندگی تلویزیون سامسونگ به دو روش انجام می شود. روش اول مراجعه به نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ و تحویل تلویزیون به کارشناسان تعمیر تلویزیون SAMSUNG است. در این روش تمامی عملیات مورد نیاز جهت سرویس و تعمیر تلویزیون در تعمیرگاه انجام می شود. شیوه دوم، ثبت درخواست «تعمیر در محل تلویزیون سامسونگ» توسط دارنده دستگاه و حضور کارشناس تعمیر در محل است.

تعمیر تلویزیون سامسونگ چه در محل مورد نظر و چه در نمایندگی آن محصول، تفاوتی نداشته و هر دو سرویس به دست کارشناسان با تجربه و با بهره‌مندی از پیشرفته‌ ترین دستگاه های روز انجام می‌پذیرند. جهت کسب رضایت و آسایش‌خاطر کاربران کلیه خدمات ارائه شده توسط کارشناسان این مرکز، مشمول گارانتی و ضمانت کتبی است.

الفباوب بازدید : 77 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

 

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل F

سری F تلویزیون های سامسونگ در سه سایز تولید می شوند : 32، 40، و 46. خرابی بک لایت شایع ترین ایراد مدل F از تلویزیون های سامسونگ است که به علت تقسیم شدگی لامپ های بخش بک لایت به دو دسته بالایی و پایینی تصویر و خراب شدن یکی از این دو قسمت به طور معمول به شکل تاریکی نیمه بالایی یا پایینی تصویر دیده می شود. البته در مواردی معدود هم ایراد در هر دو قسمت ایجاد شده که موجب می شود تصویر تلویزیون به کاملا قطع گردد.

راه حل تعمیر تلویزیون سامسونگ در این حالت تعویض لامپ های سوخته در بخش بک لایت تلویزیون و همچنین انجام اصلاحیه برد پاور تلویزیون برای کم کردن استهلاک قسمت بک لایت تلویزیون است.

ایراد دیگری که در سری F از تلویزیون های سامسونگ دیده می شود روشن نشدن تلویزیون است که معمولا به علت خراب شدن برد پاور تلویزیون ایجاد می شود. پیشنهاد اصلی مجموعه تعمیر تلویزیون سامسونگ برای پیشگیری از ایجاد خرابی در تلویزیون های مختلف جداسازی برق ورودی تلویزیون به کمک چند راهی های کلید دار در زمان خاموشی تلویزیون است.

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل ES

ایراد در بخش بک لایت تلویزیون و سیاه شدن تصویر تلویزیون رایج ترین مشکلی است که در مدل های مختلف این سری از تلویزیون های سامسونگ می بینیم.

در سری ES لامپ های بک لایت به شکل یک طرفه طراحی شده و همچون بک لایت هایی که با این روش ساخته شده اند به علت تراکم زیاد لامپ ها و همچنین مقدار نور زیاد برای روشن کردن کل مساحت صفحه نمایش دارای استهلاک زیادی خواهند شد.

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل H و EH

این دو مدل از تلویزیون های سامسونگ به شکل پشت سر هم به بازار مصرف ارائه شده و ساختار آن ها شباهت زیادی به یکدیگر دارد. ایراد بک لایت در این دو سری از تلویزیون های سامسونگ هم که بک لایت آن ها به شکل شاخه ای طراحی شده است ایراد متداولی است که بیشتر به شکل روشن نشدن چند لامپ و تاریکی تصویر در همان بخش ظاهر می شود.

سوختن تعدادی از لامپ ها موجب افزایش جریان لامپ های سالم شده و تشدید استهلاک آن ها را به دنبال دارد.

الفباوب بازدید : 70 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

 

یکی از مشکلات در هنگام مشاوره برای پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن تخصصی بودن بسیاری از کلمات و عدم آشنایی مصرف کنندگان با قسمت ها و قطعات تلویزیون های متنوع میباشد.

در این میان قطعاتی که بیش در معرض اختلال قرار دارند از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند و یکی از این قطعات که مخصوصا پس از تغییر جای آن از بالای تلویزیون به قسمت پایین و آغاز صحیح کردن آبخوردگی در تلویزیون ها اهمیت آن بیش هم شد برد T CON میباشد در ادامه به بررسی وظیفه برد T CON در تلویزیون میپردازیم.

برد T-CON در تلویزیون های LCD و LED

وظیفه برد T CON در تلویزیون که نام کامل آن TFT CONTROLLER میباشد وظیفه پردازش اطلاعات عکس و صحیح کردن ۲ قسمت متنوع برای ورود به ۲ قسمت متنوع پنل میباشد.

اطلاعات عکس پس از پردازش اولیه در مین برد تلویزیون توسط کابل ارتباطی خاصی که (LVDS FLAT) نامیده میشود به برد t con منتقل میشود.

در این قسمت اطلاعات متنوع سیگنال عکس همچون سیگنال رنگ و یا سطح روشنایی و سایر پارامترهای عکس پردازش نهایی شده و برای انتقال به ۲ قسمت پنل آماده میشود. برد تی کان را در واقع میبایست جزیی از پنل تلویزیون به حساب آورد که خروجی استاندارد مین برد را به پنل منتقل می کند.

وظیفه برد T-CON در تلویزیون

در بعضی مدل ها (همانطور که در نوشته ادغام بردها هم گفتیم) برد تی کان به مین برد تلویزیون منتقل شده می باشد و در بعضی از مدل ها این برد به پنل تلویزیون اضافه شده میباشد.

این ادغام در صورتی که کاهش هزینه تولید و در نتیجه کاهش هزینه کلی تلویزیون را به همراه داشته باشد توجیه دارد ولی اگر فقط برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشد خیلی مطلوب نیست چرا که در هنگام آسیب رسیدن به تلویزیون احتمال انتقال این آسیب به قسمت پذیرنده قسمت t con وجود دارد و این چیزی نیست جز نیاز به تعویض کلی قطعات و زیاد شدن هزینه پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن برای مصرف کننده.

الفباوب بازدید : 104 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

کم نور شدن لامپ تصویر تلویزیون ایکس ویژن مشکلی است که مشتریان هر برند تلویزیون با آن روبه رو شده اند. شاید این سوال برای شما پیش آمده که آیا روشن گذاشتن تلویزیون میتواند به کیفیت تصویر آن لطمه بزند و یا روشن ماندن دایمی تلویزیون، موجب تیره شدن تصویر LCD، LED و پلاسما میشود؟ به گفته مراکز نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن نکته‌ درخصوص کم نور شدن لامپ تصویر این است که این است که به مرور زمان LCD، LED و پلاسما با این اختلال مواجه میشوند. کارآیی فسفر به کار رفته در پلاسماها همچون لامپ CCFL در LCD ها، روز به روز کاهش می یابد.

از این رو تلویزیون‌ پس از گذشت مدتی با مصرف همان میزان برق اولیه، نور کمتری تولید می کند. از اول نور تلویزیون را در تنظیمات تلویزیون کم کنید. پس از مدتی که نور تلویزیون کم شد، میزان کنتراست آن را افزایش دهید (در پلاسما) یا نور پس ‌زمینه آن را افزایش دهید در LED و LCD. در طولانی مدت، اگر تلویزیون را مداوم روشن بگذارید با کم نور شدن لامپ تصویر روبه رو خواهید شد. اگر کنتراست تلویزیون پلاسمای خود را کم کنید و یا نور پس ‌زمینه LCD یا LED تان را کم کنید، به افزایش عمر تصویر تلویزیون خود کمک زیادی کرده‌ اید.

تعمیر کم نور شدن لامپ تصویر تلویزیون ایکس ویژن

بسیاری از مشتریان بخاطر استفاده مداوم و اطلاع نداشتن از روش محافظت از تلویزیون با کم نور شدن لامپ تصویر روبه رو شده اند. نمایندگی تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با به کارگرفتن تجیهزات مدرن توسط مهندسین متخصص به بهترین شکل به رفع این اختلال مبادرت می ورزد.

به همین علت دیگر جایی برای نگرانی شما عزیزان باقی نمی ماند. کارشناسان ما به نحوی مشکل کم نور شدن لامپ تصویر تلویزیون ایکس ویژن را برطرف می کنند که تلویزیون مثل روز اول کار کند. مرکز تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با سال ها تجربه در زمینه تعمیر تلویزیون با کمک بهترین کارشناسان تلویزیون، آمادگی دارد  تعمیر تلویزیون  ایکس ویژن را در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب در منزل یا مرکز بر عهده بگیرد. تعمیر تلویزیون با ارائه ضمانت صورت میگیرد.

نمایندگی ایکس ویژن و واحد های تعمیر ایکس ویژن

نمایندگی مجاز ایکس ویژن، واحد های  تعمیر ایکس ویژن  مشتریانی که با مشکل کم نور شدن لامپ تصویر تلویزیون روبه رو شده اند باید به واحد مرتبط مراجعه کنند. کارگاه های فنی این مرکز به ابزارآلات درجه یک و مدرن تجهیز شده است.

کیفیت کارآیی کادر مجرب نمایندگی ایکس ویژن به نحوی است که دست تعمیرگاه های غیر اصولی از فعالیت کوتاه شده است. مدیریت مرکز تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با هدف احترام به حقوق مشتری و کسب رضایت به ارائه خدمات تعمیراتی مشغول است. کادر متخصص این مرکز با شرکت در دوره های آموزشی در داخل و خارج از کشور زیرنظر اساتید بین المللی صاحب دانشی به روز گشته اند. برای همین دارای توانایی تعمیر تلویزیون هایی است که دیگر مراکز از تعمیر آن اطلاعی ندارند.

الفباوب بازدید : 62 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

شاید بااهمیت ترین نکته ای که باید در بخش تعمیرتلویزیون سونی مورد توجه قراربگیرد سیستم Self Diagnostic باشد که با توجه به تفکیک کامل تر تلویزیون های LED و LCD در قطعات و بردهای تشکیل دهنده تلویزیون نسبت به سایر تلویزیونهای قدیمی تر از کارایی بالاتر و دقت بیشتری برخوردار است.

کارکرد این سیستم که در بخش روشن نشدن و چشمک زدن تلویزیون سونی شرح مفصلی درباره آن داده شده به نحوی طراحی شده است که هنگام ایجاد هرگونه اختلال در عملکرد قطعات تلویزیون، مدار پروتکشن فعال شده و تلویزیون را به حالت استندبای می برد و چراغ استندبای در این حالت شروع به چشمک زدن می کند که این چشمک زدن دارای تعداد مشخص و واحد در یک ثابت زمانی است و به بیان ساده تر در صورت ایراد در یکی از مدارات , تلویزیون بعد از روشن کردن به حالت استندبای می رود و چراغ قرمز جلوی تلویزیون چند بار چشمک می زند و بعد از مکث 2 ثانیه ای دوبارها همان تعداد بار اول را تکرار می کند و این تعداد ثابت که تا خاموش کردن کامل و یا قطع برق تلویزیون ادامه دارد مشخص کننده محل اختلال می باشد.

برای هر مدل تعداد چشمکها معادل آن ها متغیر است و در ابتدای نقشه سرویس هر مدل شرح داده شده است. توصیه اصلی شمردن تعداد این چشمک ها و ارائه آن به همراه مدل تلویزیون برای مشاوره با محرفه این تعمیر سونی می باشد.

سیستم بررسی تلویزیون سونی

سیستم عیب یاب داخلی سونی که در تلویزیونهای LCD سونی رشد خوبی کرده بود در تلویزیونهای LED باز هم پیشرفت کرد و دقیق تر شد تا هر چه بهتر به خدمات بعد از فروش و تعمیر تلویزیون سونی کمک کند.

هر چند سونی با طراحی خاص خود بسیاری از عیبها را در این سیستم پوشش داده ولی بعضی اختلالهای تلویزیون های سونی را این سیستم عیب یاب متوجه نمی شود که بعضی از آن ها را در ادامه ذکر می نماییم:

نگاتیو شدن و نویز روی تصویر : امکان ایراد برد CON و MAIN BOARD

نداشتن تصویر و صدا در ورودیهای HDMI و AV: امکان ایراد در MAIN BOARD

ایراد PROCESSOR اصلی به نحوی که تلویزیون توانایی تشخیص اطلاعات دریافتی را نداشته باشد.

با توجه به سیستم خاص سونی در تشخیص اختلال تلویزیونهای خود هر تعداد چشمک در مدلهای مختلف معانی و مترادفهای خاص خود را دارد و بهترین راه برای تشخیص و بررسی کامل تلویزیون ارائه مدل کد و تشریح اختلال و یا ذکر تعداد چشمک به متخصص تعمیر برای دریافت بهترین راهنمایی و بررسی تلویزیون و فراهم آوردن شرایط تعمیر تلویزیون سونی در محل موردنظر شما می باشد. برای تماس با ما برای تعمیرات تلویزیون سونی به سایت servictv.ir مراجعه کنید.

الفباوب بازدید : 114 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

 

تلویزیون ها همچنان قسمت جدایی ناپذیری از زندگی ما محسوب می شوند، ولی بازار لوازم خانگی کشورمان طی ماه های اخیر به شدت متلاطم شده است. افزایش عجیب و غریب هزینه ها از یک سو، فقدان ضمانت و خدمات پس از فروش از سوی دیگر، و حتی تردید درخصوص اصل بودن کالاها، تنها بخشی از چالش های پیش روی خریداران برندهای خارجی محسوب می شوند.

در این وضعیت، شرکت های داخلی فرصتی تازه یافته اند تا حضور پررنگ تری در بازار داشته باشند و با ارائه محصولات باکیفیت، جایگاه خود را در ذهن و خانه مشتریان تثبیت کنند. مادیران یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در این حوزه است که در سال 1385 با معرفی برند ایکس ویژن (X.Vision) وارد بازار محصولات صوتی و تصویری شد. ما در این مطلب می خواهیم یکی از جدیدترین محصولات این شرکت یعنی تلویزیون ایکس ویژن 49XTU725 را بررسی کنیم. برای پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن می توانید با ما در ارتباط باشید.

ایکس ویژن 49XTU725 به عنوان یک محصول میان رده در بین تلویزیون های این شرکت قرار می گیرد، ولی ویژگی های قابل قبولی دارد. فهرست مشخصات اصلی این تلویزیون را در زیر می بینید:

پنل LED با درجه کیفی +A
رزولوشن 4K/UHD
پشتیبانی از استاندارد HDR10
سیستم صوتی Pure Sound
سیستم عامل اندروید 6.0
پردازنده 4 هسته ای
8 گیگابایت حافظه داخلی
هزینه حدود 5.5 میلیون تومان
مشخصات فوق [حداقل روی کاغذ] بسیار جذاب می باشند، ولی آیا در عمل هم رضایت شما را جلب می کنند؟ در ادامه با بررسی تلویزیون ایکس ویژن 49XTU725 همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

تلویزیون ایکس ویژن 49XTU725 طراحی کلاسیک و زیبایی دارد، هرچند شاید کمی قدیمی به نظر برسد. حاشیه بسیار کم اطراف نمایشگر و ضخامت ناچیز پنل اصلی به زیبایی هرچه بیشتر تلویزیون کمک می کند. با این حال قسمت پایینی فریم تلویزیون که میزبان لوگوی ایکس ویژن و اسپیکرهاست، می توانست بهتر از این باشد.

به گفته پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن کیفیت فریم تلویزیون قابل قبول به نظر می رسد و تا حدودی می تواند در برابر ضربات فیزیکی یا خمش مقاومت کند. خود پنل هم اندکی انعطاف پذیر بوده و با روکش مات، به راحتی خش نمی افتد. مابقی بدنه تلویزیون از جنس پلاستیک خشک ساخته شده و در بهترین حالت، معمولی به نظر می رسد.

مادیران چند دکمه کنترلی برای روشن کردن تلویزیون، تنظیم ولوم و تغییر کانال را پشت بدنه قرار داده تا یکپارچگی نمای جلویی حفظ شود. صدای کلیک این دکمه ها کمی خشک بوده ولی احتمالاً هیچوقت از آن ها استفاده نمی کنید و مشکلی را احساس نخواهید کرد.
پایه های تلویزیون ایکس ویژن 49XTU725 بسیار ظریف طراحی شده اند و با پیچ سر جای خود محکم می شوند تا وزن 11.5 کیلوگرمی تلویزیون را تحمل کنند. ضخامت تلویزیون به 7 سانتیمتر می رسد و با احتساب پایه ها، حداقل به 26 سانتی متر فضا برای استقرار آن نیاز دارید.

تلویزیون ایکس ویژن 49XTU725 مثل دیگر محصولات مشابه بازار از دو ریموت کنترل بهره می برد. ریموت کنترل ساده این تلویزیون تمام نیازهای شما را برآورده می کند، مگر اینکه به تعداد زیادی دکمه روی یک قطعات پلاستیکی با ابعاد عجیب و غریب علاقه داشته باشید. برای اطلاع از شرایط و خدمات ارائه شده در  پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن با ما تماس بگیرید.

الفباوب بازدید : 70 شنبه 20 دی 1399 نظرات (0)

پس از پرداخت هزینه زیاد بابت خرید تلویزیون های ال ای ‌دی یا ال سی دی، با اهمیت ترین نکته تمیز نگه داشتن آن است چرا که تمیز کردن دستگاه دارای راه و روش خاصی است که اگر دقت نکنید، به پنل آسیب رسیده و مجبور به استفاده از خدمات نمایندگی تلویزیون X.VISION خواهید شد.

 

طریقه تمیز کردن تلویزیون :

پاک کردن تلویزیون های «ال سی دی» و «ال ای دی» کاری ساده و در عین حال دارای حساسیت می باشد. برای پاک کردن اثر انگشت، گرد و غبار و دوده به روشی صحیح از روی آن، به هیچ وجه از پاک‌کننده هایی که به صفحه آسیب می‌رسانند، کمک نگیرید.

قبل از تمیز کردن تلویزیون را خاموش کرده و از برق بکشید.

از یک پارچه نرم از جنس میکرو یا ۱۰۰ درصد کتان استفاده کنید.

آن را فقط با آب، نمدار کنید و در یک جهت مثلا از بالا به پایین یا چپ به راست خیلی آرام و با کمترین اصطکاک شروع به تمیز کردن تلویزیون (صفحه آن )کنید.

دقت کنید به هیچ عنوان به صفحه تلویزیون فشار نیاورید و از مالیدن و سایش که به آن آسیب می‌رساند، خودداری کنید (از همین روش می توانید برای پاک کردن صفحه لپ تاپ خود هم استفاده کنید).

تلویزیون را به طور منظم تمیز کنید. گردوغبار در درازمدت به هر وسیله برقی از جمله این تلویزیون ها آسیب می‌رساند.

اگرچه بعضی از پاک‌کننده ها با فرمول خاص، مخصوص تمیز کردن صفحات تلویزیون و مانیتور وارد بازار شده‌اند، ولی اگر به طور منظم تلویزیونتان را به همین روش دستمال مخصوص و نم اندک تمیز کنید، نیازی به آن ها نخواهید داشت. با این حال در صورت نیاز، باید در خرید و انتخاب چنین پاک کننده هایی بسیار دقت نمایید.

نکته هایی برای استفاده از پاک کننده ها:

در صورت استفاده از اسپری مخصوص، به هیچ وجه آن را به شکل مستقیم روی صفحه نپاشید. با این عمل، از صفحه تلویزیون عبور کرده و باعث آسیب رساندن به مدارات آن می شود. برای تمیز کردن، تنها مقدار کمی از اسپری را به پارچه زده، بعد اقدام به پاک کردن آن کنید.

به هیچ وجه از تمیزکننده های قوی مانند الکل، آمونیاک یا شیشه شور کمک نگیرید. استفاده از دستمال‌کاغذی را حتی اگر کاملا نرم است فراموش کنید چرا که باعث خش انداختن صفحه می شود.

برای تعویض و تعمیر پنل و رسیدگی به ایرادات دیگر تلویزیون ایکس ویژن با نمایندگی تلویزیونایکس ویژن در تماس باشید.

 

الفباوب بازدید : 62 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

اکثر مشتریان تلویزیون, چه تلویزیون های گران هزینه سه بعدی و چه نمونه های ال سی دی قدیمی با این سوال که در واقع عمر مفید تلویزیون و مدت زمان نیاز به تعمیر تلویزیون xvision چقدر بوده و تلویزیون های مبتنی بر کدام تکنولوژی طول عمر بیشتری دارند و روبه رو می باشند.

شاید تصور شما از عمر مفید تلویزیون این باشد که پس از پایان عمر تلویزیون تلویزیون دیگر روشن نشود یا اینکه یکی از قطعات آن دچار اختلال شود و عمر آن به پایان برسد. ولی واقعیت این است که پایان عمر فیزیکی تلویزیون با پایان عمر مفید آن متفاوت است.

عمر مفید تلویزیون

منظور از عمر مفید، این نیست که پس از مدتی تلویزیون شما قرار است از کار بیفتد، بلکه عمر مفید تلویزیون، مدت زمانی است که طول می‌کشد تا روشنایی تلویزیون شما به نصف مقدار اولیه‌اش برسد. در واقع تلویزیون شما پس از سپری کردن عمر مفید هنوز قابل‌استفاده است، ولی روشنایی آن کمتر می شود. شما می توانید برای رفع این مشکل با مرکز تعمیر تلویزیون ایکس تماس بگیرید.

  • کدام تکنولوژی عمر بیشتری دارد؟

همه تلویزیون ها روشنایی خود را به مرور از دست می‌دهند. این یک واقعیت است، ولی اینکه چه مدت زمان طول می‌کشد تا این روشنایی کم شود برای ما اهمیت بسیاری دارد. در بین تلویزیون های سه بعدی LED، LCD و پلاسماهای جدید شنیده می شود که پلاسماهای جدید عمر مفید بیشتری نسبت به LCD و LED‌ها دارند.

البته نمی توان گفت عمر دقیق هر مدل چه میزان است؛ ولی پلاسماها حدود ۳۰ تا ۶۰ هزار ساعت عمر می کنند. دقت داشته باشید که عمر تلویزیون های پلاسمای جدید کمی بیشتر شده است. به طوری که پاناسونیک ادعا دارد تلویزیون های پلاسمای این برند، ۱۰۰,۰۰۰ ساعت عمر می کنند.

درخصوص طول عمر LED‌ها هم اطلاعات زیادی در دست نیست، ولی فرض رابر این می گیریم که LED‌های سفید به کار رفته در تلویزیون ها هم پس از گذشت مدتی مشابه LCDها؛ یعنی حدودا ۳۰ تا ۶۰ هزار ساعت، روشنایی خود را به میزان ۵۰ درصد از دست می‌دهند. عمر مفید تلویزیون‌ های سه بعدی LED هم که به OLED‌های جدید مجهزند بیشتر بوده و در حدود ۱۰۰ هزار ساعت تخمین زده شده است. این در حالی است که شرکت های عرضه کننده عمر مفید تلویزیون های LED سه بعدی را حدود ۱۵۰ هزار ساعت اعلام می کنند.

با این تفاسیر و با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که اگر روزانه پنج ساعت تلویزیون تماشا کنید، تلویزیون های پلاسمای جدید و ال‌ای‌دی‌های جدید شما پس از ۵۴ سال نیمی از روشنایی خود را از دست می‌دهند. در حالی که LCD و LED‌ها در بدترین حالت پس از ۱۶ سال  بازنشسته می شوند. شما می توانید در صورت بروز مشکل در تلویزیون و پنل آن ها را با مرکز تعمیر تلویزیون ایکس تماس بگیرید.

الفباوب بازدید : 78 شنبه 22 آذر 1399 نظرات (0)

امروز همه چیز را از اینترنت پیدا می کنند، مراجعه حضوری به فروشگاه و مرکز تعمیراتی برای انجام کارها بجز اتلاف وقت و به هزینه چیزی برای ما ندارد. حالت تصور کنید زمستان و سرمای هوا، با برف همراه باشد و بخواهید در محیطی گرم، فیلم مورد علاقه ای را ببینید، ولی تلویزیون با اختلالاتی مواجه شده و شما را به فکر یک راه حل اساسی می اندازد. آیا همان لحظه تلویزیون را جا به جا می کنید و به اولین مرکز تعمیر تلویزیون ایکس ویژن مراجعه می کنید یا دنبال راهکاری برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن خود، و در آخر سپردن تلویزیون برای تعمیر، به مراکز مجاز می ‌گیرید؟

در هر صورت باید به 4 نکته پیش از سپردن دستگاه به دست تعمیرکاران توجه کنید تا مبادا اشتباه جزئی موجب صرف و وقت هزینه اضافه شود. با ما همراه باشید.

تلویزیون صدا ندارد

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما با مشکل پخش صدا رو به رو شده است پیش از تماس با تعمیرگاه به این نکات توجه کنید:

صدای تلویزیون در حالت بی ‌صدا قرار ندارد؟ در این صورت تلویزیون به خاطر تنظیمات اعمال شده صدا ندارد پس مشکل خاصی آن را تهدید نمی کند.

نکته بعدی که باید آن را در نظر بگیرید این است که آیا تلویزیون ایکس ویژن شما در اتصالات دیگر مثل فلش، صدا را پخش می کند یا نه؟ اگر با فلش صدا پخش شد، اختلال پیش آمده در آن لحظه از برنامه‌ تلویزیون است که صدایی وجود نداشت. حالا باید چک کنید که خروجی صدا در منوی روی حالت بلندگوی تلویزیون باشد. اگر صدا کم شده ، در منو صدای تلویزیون، صدا را روی حالت استاندارد بگذارید.

در آخر هم باید فیش های مربوط به صدا را از دستگاه های رسیور چک کنید. اگر با انجام همه این نکات مشکل قطعی صدا همچنان وجود دارد، باید با مرکز تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تماس بگیرید.

صدای ضعیف تلویزیون

اگر حس می کنید صدا تلویزیون شما با ضعف و وضوح کم رو به روست، پیش از سپردن تلویزیون در دست تعمیرات باید مواردی که در به آن ها اشاره می کنیم را بررسی کنید.

در منوی صدا در تلویزیون حالت صدا باید روی حالت استاندارد قرار بگیرد تا بهترین حالت پخش را داشته باشد. البته دقت کنید که گاهی امکان دارد کیفیت کم صدا شبکه علت اصلی این اختلال باشد. در این حالت باید شبکه های دیگر را هم امتحان کنید.

برخی از تلویزیون بسته به نوع خود، باندهای 6، 10 و یا 20 وات دارند که این صدای خیلی زیادی نداشته و این موضوع به طور کامل طبیعی می باشد، پس باید برای بهتر شدن صدا از سینمای خانگی کمک بگیرید.

در نهایت اگر مشکل تلویزیون همچنان به قوت خود باقی بود برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن از متخصصین مجاز آن راهنمایی دریافت کنید. چون اعتماد به تعمیرکاران متفرقه می تواند به مشکلات تلویزیون شما اضافه کند و به قطعات داخلی دیگر آسیب های جزئی یا بزرگی وارد کند.

دکمه پاور تلویزیون چشمک می‌زند ولی تلویزیون روشن نمیشود - تلویزیون خاموش و روشن می شود

اگر تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش رو روشن می شود، یا اینکه کلید پاور آن چشمک زنان است ولی تلویزیون روشن نمی شود، به دلایل بسیاری مربوط است. پس باید تمامی راه کارهای صحیح را در نظر بگیرید و سپس به فکر تعمیر تلویزیون ایکس ویژن خود باشید.

شما باید مطمئن شوید که پریز و یا محافظ برق تلویزیون مشکل ندارد. در این صورت تلویزیون را به برق مستقیم وصل کنید تا اگر ایرادی در محافظ آن وجود دارد آن را متوجه شوید.

بعضی اوقات احتمال دارد تلویزیون هنگ کرده باشد، به همین خاطر پاور چشمک بزند ولی تلویزیون روشن نشود. اگر منظور شما از اینکه تلویزیون روشن نشود، نمایش ندادن تصویر در یک ورودی باشد باید آن ورودی را بررسی کنید.

در مرحله بعد باید دستگاه‌ های جانبی مثل سینما خانگی متصل به تلویزیون را قطع و تلویزیون را بررسی کنید.

اگر به طور کلی تلویزیون روشن نشد برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن فقط از تعمیرکاران مجاز کمک بگیرید.

چرا هی تلویزیون پیغام NO Signal میده؟

اگر تلویزیون پیغام NO SIGNAL دارد، برای رفع این موضوع قبل از مراجعه به تعمیرگاه به این نکات توجه نشان دهید. اگر سیگنال ها با قدرت و کیفیت عالی در تلویزیون شما دریافت نگردد، پیغام سیگنال موجود نیست را مشاهده خواهید کرد که علت این می‌تواند اختلال در آنتن، مشکل کابل آنتن و زاویه آنتن تلویزیون باشد.

برای بررسی این موضوع کافی است آنتن را چک کنید و تلویزیون را با آنتن دیگر امتحان کنید. اگر تلویزیون با یک آنتن دیگر و در شرایط مناسب زاویه آنتن بررسی شد و این مشکل  رفع نشد باید برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با کارشناسان در تماس باشید.

الفباوب بازدید : 126 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

تلویزیون های LED و LCD هم اکنون، مخصوص چند سال فعالیت تولید شده اند ولی رعایت نکات مراقبتی برای رسیدن به عمر مفید تلویزیون اهمیت ویژه ای دارد.

در این مطلب از تعمیر و تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن سرویس می خواهیم مواردی در باره کارکرد صحیح و مراقبت از دستگاه تلویزیون LCD و LED گوشزد کنیم؛

رعایت نکاتی ریز برای بیشتر شدن عمر تلویزیون واقعا می تواند شما را از هزینه های تعمیرات خلاصی دهد و تا سال ها نیاز به خرید تلویزیون جدید نداشته باشید.

محل قرارگیری تلویزیون اهمیت بسیاری دارد و نقش مهمی در افزایش یا کم شدن عمر مفید این دستگاه دارد. این محل باید در دمایی معمولی نگه داری شود.

همینطور از گذاشتن تلویزیون در جایی که امکان دارد رفت و آمد در آن نقطه بیشتر باشد جلوگیری کنید، مثل نزدیک درب ورودی، چرا که شرایط آب و هوایی می تواند عامل مهمی در از بین رفتن سیستم داخلی تلویزیون باشد.

این روزها اکثر تلویزیون ‌های باریک یا حتی فوق باریک خریدارهای بسیاری دارند و در صورتی که شما هم یکی از آن ها را دارید باید در برابر ضربه خوردگی آن را حفظ کنید. هر ضربه محکم و شدیدی که به صفحه نمایش تلویزیون برسد، باعث نابودی یک پیکسل یا سوختن یک لامپ خواهد شد. در نگهداری از این نوع تلویزیون ها داشتن حساسیت ضروری است.

اکثر اختلالت وارد شده از طریق تمیز کردن نادرست و غیر اصولی در تلویزیون پدیدار می گردد. به همین خاطر باید زمان تمیز کردن تلویزیون به صورت اصولی کار کنیم. برای تمیز کردن صفحه نمایش از دستمال ‌های مخصوص که به طور معمول درون جعبه تلویزیون هستند کمک بگیرید.

توجه کنید که هیچ آب یا ماده شوینده ای نباید مستقیما به صفحه نمایش برسد. همینطور برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال ‌های ضخیم که برای صفحه نمایش آسیب زا هستند استفاده نکنید.

همینطور مراقب کنترل تلویزیون هم باشید، چرا که بیشتر تنظیمات مربوط به تلویزیون با کنترل صورت می گیرد. از قرار دادن کنترل در دسترس بچه ها جلوگیری کنید؛ چرا که فشار دادن و بازی با دکمه ‌ها خرابی کنترل را به دنبال دارد.

باید اشاره کنیم که قاب دور صفحه نمایش را همیشه با کمک دستمال های میکروفایبر را با دستمال نم دار تمیز کنید. شما  می ‌توانید از هوای فشرده یا سشوار برای خارج کردن گرد و خاک از بین درزها کمک بگیرید.

در صورن بروز مشکل و نیاز به تعمیر و تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 280
  • بازدید سال : 2,062
  • بازدید کلی : 12,524