loading...
تعمیر تلویزیون ایکس ویژن
الفباوب بازدید : 28 سه شنبه 14 شهریور 1402 نظرات (0)

به طور تئوری سه راه برای عایق ماینر و  کاهش نویز وجود دارد:

کاهش سروصدا از منبع

همانطور که پیش تر در مورد آن بحث کردیم فن های ماینر می توانند به طور خودکار سرعت را تنظیم کنند پس اگر در جایی قرار بگیرند که دمای محیط پایین باشد سرعت فن کاهش یافته و در نتیجه سروصدا کمتر می شود. به همین منظور کارگران ماینر باید مکان مناسبی را برای قرار دادن ماینر انتخاب کنند.

کاهش نویز توسط گوش های انسان

می توانید ازهندزفری یا گوش گیر برای کاهش صدا استفاده نمایید.

کاهش نویز در انتقال صدا

بسیاری از کارگران مزارع ماینر پنل های عایق صدا و پنبه جذب کننده صدا را در داخل خانه نصب می کنند. علاوه بر این، بعضی هم اقدام به ساخت اتاقک ماینر می کنند و سپس آن را عایق می کنند.

بهترین عایق صدا برای ماینر عایق تخته ای است زیرا خاصیت جذب صوت دارد ولی اینکه چه ضخامتی از آن مورد نیاز است بستگی به میزان صدا دارد. این روش ها معمولاً توسط افرادی که ماینینگ را در خانه انجام می دهند، اتخاذ می شود. لازم به ذکر است که زمان تلاش برای کاهش نویز، دمای داخلی باید به درستی کنترل شود.

 

بهترین عایق های صوتی برای کاهش صدای ماینر

برای کاهش صدای ماینر با عایق های صوتی باید بر اساس استاندارد وارد عمل شد، بهترین راه برای کاهش صدای ماینر ساخت یک اتاق عایق همراه با قابلیت تهویه مناسب است.  به دلیل گرمای زیادی که در اثر فعالیت دستگاه ماینر ایجاد می شود در صورتی که این گرما در اتاق ماینر محصور شود دستگاه ماینر آسیب می بیند.

جهت عایق کردن اتاق ماینر باید از عایق های فوم شانه تخم مرغی ، فوم آکوسنیک پنل و … استفاده نمایید، این نوم فوم های عایق صدا شرکت آپ دکو دارای ویژگی های زیر برای عایق اتاق ماینر و عایق صدا در سایر مصارف دیگر هستند: عایق ماینر

عایق صدا آکوستیک پنل

عایق صدا دو طرق صاف از دسته عایق های صوتی آکوستیک پنل است که در شرکت آپ دکو با استفاده از بهترین مواد و با کیفیتی قابل رقابت با بازارهای خارج از کشور تولید می شود. عایق صدا آکوستیک پنل دو طرف صاف در ضخامت های مختلفی تولید می شود. این نوع عایق صدا قابلیت انعطاف پذیری دارد و به راحتی قابل نصب است.

عایق صدا دوطرف صاف برای کاهش صدای ماینر استفاده می شود، اتاق ماینر را با این نوع عایق صدا می پوشانند و خرطوم های تهویه هوا را بر روی اتاق ماینر تعبیه می کنند، این عایق بندی اتاق ماینر تا حدود زیادی صدای ماینر را کاهش می دهد. عایق ماینر

عایق صدا شانه تخم مرغی

امروزه در موارد بسیاری از عایق های صوتی شانه تخم مرغی استفاده می شود از جمله عایق کردن اتاق دستگاه ماینر. دستگاه ماینر زمان که فعال است صدای زیادی تولید می کند. صدای دستگاه ماینر ناشی از فعالیت سریع دو فن آن است. عایق صدا شانه تخم مرغی را به راحتی می توانید برش بزنید و درون جعبه نصب نمایید.

عایق ماینر هرمی

از دیگر عایق ماینر های صوتی که برای کاهش صدای ماینر قابل استفاده است عایق هرمی است. شکل هندسی عایق های هرمی باعث جذب بیشتری از صدا می شود.

الفباوب بازدید : 30 شنبه 04 شهریور 1402 نظرات (0)

در این مطلب به آشنایی با plc زیمنس می پردازیم، پی ال سی زیمنس چیست؟ چرا از پی ال سی استفاده کنیم؟ پی ال سی چگونه کار می کند؟ مزیت های استفاده از پی ال سی زیمنس چیست؟ Plc به معنی کنترلر منطقی قابل برنامه نویسی، نوعی کامپیوتر صنعتی ست که در کاربردهای تجاری و صنعتی، کاربرد فراوان دارد. البته plc هم از نظر کاربری هم از نظر نرم افزار و سخت افزار، مثل کامپیوتر دسکتاپ اداری و خانگی نیستند.

آشنایی با plc زیمنس

اتوماسیون صنعتی زیمنس با فروش و تامین قطعات اصل شرکتی و پی ال سی زیمنس آماده همکاری با شماست، جهت خرید و اطلاعات بیشتر در خصوص روند خرید و پرداخت از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما در تماس باشید.

آشنایی با plc زیمنس

PLC مخفف عبارت Programmable Logic Controller هستند. هم اکنون کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر جزء جدایی ناپذیر سیستم های صنعتی قلمداد میشوند و وظیفه آنها نظارت، کنترل و مانیتورینگ فرآیند های صنعتی هستند.

این کنترلرها ورودی و… مقادیر متغیر را دریافت و کنترل می کنند، سپس با توجه به برنامه ای که به آن داده شده است تصمیم می گیرد چه نوع خروجی داشته باشد. این خروجی برای عملی شدن یک فرایند یا خودکار کردن یک دستگاه، توسط plc کنترل می شود. از پرکاربردترین برندهای پی ال سی، plc زیمنس بوده که دارای مدل های مختلفی است.

در این راستا شرکت SIEMENS آلمان به عنوان یکی از بزرگترین پیشگامان صنایع الکترونیک و ابزار دقیق در جهان چندین دهه از فعالیت شرکت خود را در راستای تولید و عرضه PLC ها متمرکز نموده و به این صورت توانسته است در میان انبوه شرکت های سازنده PLC در جهان خود را به عنوان یکی از مهمترین فعالان این عرصه معرفی کند. آشنایی با plc زیمنس

زیمنس محصولات خود را در دو گروه compact و modular تولید می کند. طراحی محصولات به صورت compact به این گونه بوده که ماژول های ورودی و خروجی، منبع تغذیه و cpu به صورت یکپارچه در کنار هم قرار دارند، به هم وصلند و به عنوان یک واحد، کار می کنند.

اما بعضی دیگر از plc های زیمنس به صورت ماژولار می باشند که این به معنی قابل انتخاب بودن ماژول های دلخواه از آن گروه، بسته به نیاز مصرف کننده می باشد. طبق طبقه بندی محصولات زیمنس، کنترلرهای منطقی برنامه پذیر(plcها) در زیر مجموعه محصولات SIMATIC قرار می گیرند. آشنایی با plc زیمنس

آشنایی با plc زیمنس – مزیت، قیمت، انواع و …

از plc زیمنس در سیستم های کنترلی و اتوماسیون های صنعتی بسیاری از شرکت های خودروسازی، پلاستیک سازی، صنایع شیمیایی، کوره های صنعتی، ذوب فلزات، صنایع چوب، سیستم های هشدار دهنده و اعلام خطر، صنایع غذایی، نیروگاه ها و بسیاری از شرکت ها و صنایع دیگر، به کار می رود. پس یک مهندس برق یا اپراتور plc لازم است با این برند و محصولاتش آشنایی کافی داشته باشد. آشنایی با plc زیمنس

معمولا در مصاحبه های کاری اطلاعاتی از این دست، می تواند سطح علم و دانش شخص و مهارت ها و تخصص وی را نشان دهد. پس اگر علاقه مند به فعالیت در این رشته هستید، و تا کنون برای آشنایی و شناخت plcهای زیمنس وقت نگذاشته اید، زمان آن رسیده که برای وارد شدن به جزئیات این مقوله برنامه ریزی کنید.

کاربرد های پی ال سی زیمنس

در اتوماسیون های صنعتی، PLC وظیفۀ نظارت و کنترل فرایندهای ماشین آلات و تجهیزات را بر عهده دارد.

هم اکنون استفاده از PLC در صنایع به یک ضرورت تبدیل شده می باشد. آشنایی با plc زیمنس

از PLC بجای سیستم های قدیمی کنتاکتوری که از مدارهای قدرت و فرمان بهره می بردند؛ به کار می رود. PLC زیمنس در صنعت، در زمرۀ بهترین پی ال سی ها می باشد. در ادامه چند نمونه از کاربرد این فناوری را شرح می دهیم: آشنایی با plc زیمنس

صنعت چاپ

در صنعت چاپ با سرعت بالا از PLC جهت کنترل فرایند تولید و افزایش سرعت چاپ به کار می رود. PLC وظیفه کنترل و نظارت بر چاپ افست را بر عهده دارد. این فناوری، برای چاپ روزنامه که سرعت و حجم بالایی دارد، کاربرد زیادی دارد. آشنایی با plc زیمنس

صنعت شیشه

یکی از موارد کاربرد پی ال سی، صنعت شیشه می باشد. از PLC برای کنترل نسبت مواد، برای تهیۀ شیشۀ تخت به کار می رود. با توجه به اینکه تولید شیشه فرایندی پیچیده است از PLC با فناوری BUS به کار می رود. به طورکلی، PLC، برای ذخیرۀ داده های آنالوگ در تولید شیشه، کنترل و نظارت به کار می رود.

صنعت سیمان آشنایی با plc زیمنس

سیمان سازی شامل مخلوط کردن مواد اولیۀ مختلف در کوره می باشد. کیفیت مواد اولیه و نسبت آن ها، بر کیفیت سیمان تولیدی، تأثیر زیادی دارد. برای اطمینان از کیفیت مواد و مقادیر صحیح مورداستفاده، از PLC به کار می رود.

صنایع پلاستیک آشنایی با plc زیمنس

در صنایع پلاستیک، اتوماسیون ماشین آلات، خطوط تولید و پروسه های صنعتی، مبتنی بر PLC صورت می گیرد. به عنوان نمونه، پی ال سی، روی دستگاه های تزریق پلاستیک، جهت کنترل و نظارت نصب می شود.

پی ال سی در صنایع غذایی

حتماً در فیلم های تبلیغاتی، بطری ها و ظروف مواد غذایی را دیده اید که روی یک نقاله حرکت می کنند، بسته بندی می شوند، تاریخ تولید و انقضا و…رویشان حک می شود. آشنایی با plc زیمنس

پی ال سی وظیفۀ کنترل و نظارت بر همه فعالیت هایی که برای بسته بندی مواد غذایی به کار می رود؛ را بر عهده دارد. حتی در دستگاه های بستنی ساز خیابانی هم از پی ال سی استفاده شده می باشد.

صنایع اتومبیل سازی

از پی ال سی در صنایع اتومبیل سازی جهت سوراخ کاری، مونتاژ دقیق اتومبیل، رنگ پاشی و…به کار می رود. اگر از PLC در خط تولید اتومبیل استفاده نشود، کیفیت اتومبیل های تولیدی مشابه نخواهد بود. آشنایی با plc زیمنس

صنایع پرخطر برای سلامتی انسان

در بعضی صنایع که امکان دارد سلامت انسان در معرض خطرات جدی قرار بگیرد، از PLC برای انجام فعالیت های صنعتی به کار می رود. به عنوان نمونه در بعضی قسمت های یک صنعت، امکان دارد تشعشات خطرناک، حرارت بالا یا خطر انفجار وجود داشته باشد. در این شرایط که جان انسان در معرض خطر است، از PLC برای انجام آن فعالیت به کار می رود.

صنایع داروسازی و بهداشتی

برای خودکار شدن و عدم دخالت انسان در تولید محصولات دارویی و بهداشتی از PLC به کار می رود

 

منبع: آشنایی با plc زیمنس

الفباوب بازدید : 20 یکشنبه 29 مرداد 1402 نظرات (0)
آیا به مشاوره حقوقی وصول مطالبات نیاز دارید؟ هم اکنون دعاوی و مشکلات حقوقی امکان دارد برای هر کس رخ دهد و از آنجا که این مشکلات همه جنبه های زندگی شخص را تحت الشعاع قرار می دهد باید در سریع ترین زمان ممکن حل شود. اما قاعده نا نوشته ای در این سری مشکلات وجود دارد که برای حل شدن آن ها لازم الاجراست. ابتدا نیاز است در مورد پرونده حقوقی خود اطلاعات کافی را کسب کنید. از آنجا که این اطلاعات باید دقیق و بدون خطا باشند باید برای کسب آن به فرد متخصص مراجعه کنید.

مشاوره حقوقی وصول مطالبات تخصص ماست!

یکی از پر اهمیت ترین مسائلی که گریبان گیر افراد زیادی می شد وصول مطالبات می باشد. از این را که در این نوع مسائل موضوعات مالی مطرح است از بسیاری از جنبه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که شکست در آن ها موجب تضرر پولی و مالی شخص شده و سوء نتایج مرتبط به خود را به دنبال خواهد داشت. از این برای در این مسائل توسل به شخص متخصص و وکیل حقوقی اهمیت دوچندان پیدا می کند. برای کسب اطلاعات دقیق از پرونده خود در باب وصول مطالبات انجام مشاوره حقوقی وصول مطالبات لازم بوده که از طریق تیم حقوقی سایت ساوا اپ می توانید آن را انجام دهید.

به موجب ماده 20 قانون مدنی

“همه دیون از قبیل قرض و ثمن مبیع و مال الاجاره عین مستاجره از حیث صلاحیت محاکم در حکم منقول بوده ولو اینکه مبیع یا عین مستاجره از اموال غیرمنقوله باشد.”

با استناد به این ماده همه دیون و بدهی های مالی برای طرح دعوا یا انجام شکایت از منظر صلاحیت دادرسی و رسیدگی در ذیل اموال منقول قرار میگرند. پس برای طرح دعوا یا شکایت مربوط به وصول مطالبات باید به دادگاه های صالح برای رسیدگی به اموال منقول مراجعه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه طرح دعوا در مسئله خاص خود می توانید از طریق سایت ساوا اپ به انجام مشاوره حقوقی وصول مطالبات بپردازید.

الفباوب بازدید : 32 چهارشنبه 21 تیر 1402 نظرات (0)

 پنل عایق صدا چیست؟ چطور یک پنل پنل عایق صدا می تواند به ما جهت کاهش سروصدای بیرونی و رهایی از سروصدای خارج از یک محیط کمک کند؟ چطور می توانیم جلو سروصدای یک بخش را بگیریم؟ اگر مشکل اصلی شما ورود و خروج صداست، با ما در این مقاله همراه باشید!

آپ دکو مجموعه بزرگ فروش پنل عایق صدا از شما دعوت می کند جهت خرید، مشاوره و اطلاع از موجودی محصولات از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم.

پنل عایق صدا چیست؟ هم اکنون عایق کاری صوتی، نه تنها در در بخش های صنعتی، بلکه در بخش های اداری و مسکونی هم کاربرد دارد به طوری که در کشورهای پیشرفته یکی از معیارهای ارزش گذاری ملک، علاوه بر عایق حرارتی عایق کاری صوتی می باشد. در کشور ما به دلیل کاهش هزینه ها از این امر مهم کمتر به کار می رود که باعث سلب آرامش از هموطنان عزیزمان شده.

در علم فیزیک، به ارتعاش مکانیکی یک فضای مادی صدا گفته می شود و وقتی بوجود می آید که ذرات فضای مادی، حول مرکز تعادل خود نوسان داشته باشند. پنل عایق صدا یا عایق صدا، پوششی است که جهت کاهش صدا و عبور آن از محیطی به محیط دیگر به کار می رود. این عایق ها که معمولا به صورت فومی می باشند، بر قسمت های مختلف دیوار، کف و سقف مکان های مختلف نصب شده و به عنوان یک تکنولوژی نوین سازگار با محیط زیست، نقش بسیار زیادی در کاهش آلودگی صوتی دارد.

پنل عایق صدا دو طرف صاف

از عایق دو طرف صاف در خودرو، سقف، در، دیوار مشترک، مکان های عمومی، قطار، مترو، هواپیما، کاناهای فاضلاب و انتقال هوا و … به کار می رود. از این عایق جهت ذخیره انرژی هم به کار می رود به همین منظور در سالن های عمومی جهت جلوگیری از ورود هوای گرم در تابستان و خروج هوای سرد در زمستان از پنل عایق صدا دو طرف صاف کمک می گیرند.

عایق شانه تخم مرغی

عایق شانه تخمه مرغی
عایق شانه تخمه مرغی

از پنل عایق صدا شانه تخم مرغی در وسایل صنعتی، کمپرسورها، ژنراتورها، توربین ها و یا در سالن های عمومی مثل سینما، آمفی تئاتر، سالن جلسات، اتاق های ضبط و استودیوها به کار می رود. همینطور از این عایق در چاله و کابین آسانسور هم به کار می رود.

علت نام گذاری عایق شانه تخم مرغی به خاطر ظاهر آن که به شکل شانه تخم مرغ است انتخاب شده و در یک سمت خود به فوم آکوستیک که می تواند طیف وسیعی از صداها و فرکانس ها بالا را جذب کند مجهز شده. این فوم آکوستیک همینطور از انعکاس صدا هم جلوگیری می کند.

با توجه به حالت شش وجهی و داشتن سطح مقطع در قسمت فوم آکوستیک جذب بالایی از صدا را دارد به همین علت از این عایق به صورت روکار و در حالتی که سمت شانه تخم مرغی به منبع صوت باشد نصب می شوند. جهت جلوگیری از انتقال صدا از سقف یا کف ساختمان از این عایق هم می توان استفاده کرد.

پنل عایق صدا دیوار مشترک

انواع عایق صوتی دیوار مشترک
عایق صوتی دیوار مشترک

با توجه به افزایش روز افزون استفاده از عایق های صدا نمونه های مختلفی از این عایق ها به بازار روانه شده. یکی از عایق هایی که جهت جلوگیری از عبور صدا در خانه های مسکونی و ادارات به کار می رود، پنل عایق صدا دیوار مشترک است. این عایق ها به طور ای ساخته شده اند که صداهایی مثل صدای کودک، مکالمه با تلفن، صدای تلویزیون و … به هیچ عنوان از این عایق ها عبور نمی کنند.

با توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی و رونق آپارتمان نشینی در سراسر دنیا لازم است که جهت ایجاد آرامش در ساختمان از پنل عایق صدا در دیوارهای مشترک استفاده شود. جهت استفاده از این عایق بهتر است نوع چسبدار CTI با ضخامت 2 تا 5 سانتی متر انتخاب شود تا بهترین کارایی در جلوگیری از ورود را داشته باشد.

اهمیت پنل عایق صدا

آلودگی صوتی امری است که نمی توان از آن دوری کرد و در زندگی روزانه همواره با آن سر و کار داریم. بدون شک می توان گفت که آرامش روانی و سلامت همه انسان ها به سکوت و عدم وجود آلودگی صوتی بستگی دارد که متاسفانه در شهر های شلوغ نمی توان آن را یافت.

با وجود عایق صدا در ساختمان ها، این عایق در مقابل انواع صدا ها مثل سدی قرار می گیرد و سکوت را جهت افراد به ارمغان می آورد. به همین دلیل وجود پنل عایق صدا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر محیط و ساختمانی جهت فراهم کردن آرامش ساکنین به آن نیاز دارد.

فوم آکوستیک

فوم آکوستیک هرمی آموزش ساخت اتاق عایق جهت ضبط پادکست
فوم آکوستیک هرمی

فوم آکوستیک یا فوم استودیویی با هرمی مشخص جاذب فوق العاده ای جهت صدا است. فوم آکوستیک معمولا به صورت روکار روی دیوار نصب می‎ شود یا اینکه از سقف آویزان می شوند و یا در گوشه اتاق و فضای مورد نظر به عنوان تله باس مورد استفاده قرار می گیرند.

از فوم های آکوستیک در اتاق های کوچک و متوسط مثل استودیو های ضبط، سینماهای خانگی و … جهت بهبود صدا به کار می رود.
این فوم با رنگی ذغالی به فروش می رسد و دارای اشکال و اندازه های مختلف است.

عایق صدا

عایق های صدا نوارهایی می باشند از جنس پشم معدنی، پشم سنگ و فایبر گلاس که با طراحی خاص در قسمت شکاف دیوارها قرار می گیرند و اینطور جلوی انتقال صدای اضافی را می گیرند.

پنل ها یا صفحه های صوتی

از پنل ها و صفحه های صوتی جهت زیبایی محیط کمک می گیرند. این صفحات در رنگ ها و الگوهای گوناگون تولید می شوند تا نه تنها عایق صدا باشند بلکه به عنوان نمونه ای تزئینی هم به کار برده شوند.

پارچه های آکوستیک

پارچه آکوستیک نسبت به دیگر بچه ها ضخامت بیشتری دارد و وزن بیشتری هم دارد. پارچه های آکوستیک در پرده های تئاتر، پرده های ضخیم استودیویی و در فضاهای دیگر به عنوان عایق صدا به کار می رود.

پوشش آکوستیک

پوشش آکوستیک موادی مثل MVL می باشند که از لاستیک های متراکم تولید شده اند. از این پوشش ها در پنل عایق صدا خودرو، ماشین آلات و وسایل دیگر به کار می رود و به عنوان زیر لایه در این فضاها به کار می رود. از پوشش آکوستیک به عنوان مانعی جهت ورود صدا به محیط کمک می گیرند.

عایق کف پوش

از عایق های کف پوش به عنوان زیر لایه به کار می رود. این پنل عایق صدا در زیر کف پوش خانه که معمولا کاشی یا چوب است قرار می گیرد.

پنل عایق صدا کف

عایق صوتی کف آپارتمان
هزینه عایق صوتی کف آپارتمان

پنل عایق صدا کف دارای انواع مختلف و متریال های گوناگون می باشد که به صورت لایه ای یا ریزشی مورد استفاده قرار می گیرد و باعث عدم انتقال صدا می شود.

از عایق کاری صوتی جهت کف آپارتمان ها، سطوح بیرونی یا سطوح داخلی ساختمان هایی که صدا را به میزان زیادی تولید می کنند یا انعکاس می دهند، به کار می رود.

پنل عایق صدا کف روکار

با کمک پنل عایق صدا در کف ساختمان می توان به محیطی آرامش بخش دست یافت. عایق های کف دو نوع دارند که دارای طراحی یا اجرای متفاوت می باشند، روکار یا توکار.

شیوه توکار جهت فضاها خاصی مناسب بوده که در حال ساخت هستند، چون جهت کف های ساخته شده، تخریب و شکافتن کفپوش زمان و هزینه های زیادی را در بر می گیرد.

عایق های کف روکار معمولا از مقاومت بالایی برخوردار می باشند و شامل پشم شیشه، پشم سنگ، پلی یورتان، پلی استایرن، تایل های فیبرهای معدنی و بتن لیکا می باشند.

عایق الاستومری

یکی دیگر از انواع عایق های صوتی، عایق الاستومری یا الاستومریک می باشد که در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و سر و صدا از مقاومت خوبی برخوردار است.

عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا جهت عایق کاری انواع تاسیسات ساختمان، کانال های هوا، لوله های بزرگ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق اکوستیک فوم شانه تخم مرغی

فوم های شانه تخم مرغی نوعی فوم اسفنجی می باشند که اغلب جهت عایق کاری سقف، دیوارها و پشت درب استودیوها، کارخانجات صنعتی، سینماها، آمفی تئاترها و مکان های ضبط صدا استفاده می شوند. این فوم ها می توانند طیف وسیعی از صدا با فرکانس بالا را جذب کنند و از بازگشت آن جلوگیری نمایند.

نمای ظاهری این فوم ها به نحوی است که عملکرد آن ها را در برابر جذب صوت بالا می برد. نصب آسان، وزن سبک، قیمت مناسب، زیبایی ایده آل، کارایی بالا و جذب صوت از جمله ویژگی های بارز این محصول می باشد که آن را به گزینه ای مناسب و مقرون بصرفه جهت مصرف کنندگان تبدیل کرده.

ساختار شش وجهی این عایق کارایی آن را بالا برده و منجر به کاهش صوت می شود. همینطور ساختار سلولی آن به صورت بسته است، از این رو علاوه بر عایق اکوستیک، نقش عایق حرارتی و برودتی را هم ایفا می کند. این فوم مجهز به چسب است و جهت اتصال به مکان مورد نظر نیازی به چسب ندارد، چون به راحتی جهت انواع سطوح گچی، شیشه ای، چوبی و فلزی قابل استفاده می باشد. جهت خرید پنل شانه تخم مرغی آکوستیک با ما تماس بگیرید.

دیوارپوش ضد صدا

هم اکنون بسیاری از افراد از دیوارپوش به منظور عایق کردن دیوار اتاق و سالن خانه خود کمک می گیرند. این دیوارپوش ها نصب راحت و ساده ای دارند و علاوه بر آن، سبک مدرن و لاکچری شدن دیوارهای ساختمان هم می شوند.

استفاده از دیوارپوش های صداگیر سبب می شود تا ورود و خروج صدا از ساختمان کاهش یابد و آرامش ساکنین حفظ شود.

یکی از انواع دیوارپوش هایی که به عنوان عایق ضد صوت مورد استفاده قرار می گیرد، دیوارپوش پلیمری GFRG است که در واقع گچ مسلح به الیاف شیشه یا گچ تقویت شده فایبرگلاس می باشد.

پنل عایق صدا معماری

از این عایق در ساختار ساختمان به کار می رود. نمونه ای از استفاده این عایق در ساختمان پنجره ها و دیوارهای پنل عایق صدا، درها و محصولات جدا شدنی منازل، ادارات و همینطور کارخانه ها است.

کاشی های صوتی استودیو

از کاشی های صوتی در جهت برطرف کردن مشکلات نویز و از بین بردن صداهای مزاحم به کار می رود. در رنگ های متنوعی موجود است از جمله ذغالی، آبی، قرمز و بنفش. در صورت نصب به عنوان کاشی های سقفی اکوی اتاق را به شدت کاهش می دهد.

انواع پنل عایق صدا

  1. پشم سنگ

پشم سنگ سپاهان اصل
پشم سنگ سپاهان اصل

در تولید عایق پشم سنگ هیچطور مواد شیمیایی استفاده نمی شود و از جمله نقاط قوت این عایق صدا می توان به ضد حرارت، ضد حریق، سبک، نارسانا، بالا بودن دوام و طول عمر، ضد آلرژی و بدون ضرر جهت انسان و… اشاره کرد.

  1. پلی یورتان

این عایق فومی شکل صوتی و حرارتی یک نوع ماده شیمیایی است که از ترکیب 2 ماده ایزوسانات و پلی ال تشکیل شده و به صورت اسپری به کار می رود.

  1. پشم شیشه

این عایق که با حبس شدن هوا درون آن و خاصیت ارتجاعی مانع عبور صدا می شود، از ذوب کردن شیشه و تبدیل آن به الیاف ریزدانه بدست می آید و از جمله قدیمی ترین عایق ها است.

  1. پشم سرباره

این عایق معدنی از محصولات جانبی و بازیافت کارخانه فولاد و ذوب آهن بدست می آید.

  1. الاستومری

این عایق دارای مقاومت خوبی در برابر نفوذ سروصدا، رطوبت و آلودگی است و به دلیل انعطاف زیاد و وزن کم، در لوله های بزرگ و کانال های هوا و… کاربرد دارد.

  1. یونولیت

این عایق که درمرحله سفت کاری نصب می شود، کم هزینه و سبک است و مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش می دهد.

  1. فوم ریباند

خرید فوم ریباند
قیمت فوم ریباند

این عایق از چسباندن تکه های فوم پلی یورتان ساخته می شود و کیفیت آن به مواد اولیه، چسب، میزان تراکم و اندازه فوم ها بستگی دارد.

  1. ایزوهم

این عایق اولین بار در ایران و به عنوان یک عایق چند منظوره اختراع شد که مزایای بسیار زیادی هم دارد.

  1. فوم سایلنت

این عایق به تنهایی عایق مناسبی جهت صوت نیست و در کنار عایق پشم سنگ به کار می رود.

انواع فوم های صداگیر:

-عایق صدا با ساختار شانه تخم مرغی شش وجهی که بر روی دیوار، سقف، اتاقک و باکس ها نصب می شود. قدرت جذب این عایق از همه موارد بیشتر است. دلیل این موضوع را می توان به سلول های بسته و ساختار شش وجهی آن نسبت داد. این ساختارها جهت جذب انواع صدا ها با فرکانس بالا به خوبی عمل کرده و یک سد محکم در برابر آنها ایجاد می کند.

فوم های تخم مرغی به طور گسترده در عایق سازی درب استودیوها، سینماها، سالن ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. وزن عایق های تخم مرغی بسیار پایین است و این موضوع یک مزیت در نصب آن محسوب می شود. به همین دلیل حمل و نقل و نصب آن به سهولت و سادگی انجام می شود. یکی دیگر از نقاط قوت این فوم ها، لایه چسبی زیرین آن است. به لطف لایه چسبی موجود، نصب آن به هر سطحی اعم از گچ، سیمان و… بسیار سریع و آسان صورت می گیرد. این عایق دارای ظاهری زیبا و قیمت مناسب می باشد.

پنل عایق صدا به صورت لوله ای که جهت لوله های آب و فاضلاب و… کاربرد دارد. این عایق صدای عبور سیالات و مواد از لوله ها را می گیرد آرامش بیشتری جهت افراد فراهم می کند. همینطور جهت همه لوله ها قابل استفاده.

عایق صوت با ساختار دو رو صاف در دیوارهای مشترک، کف، سقف و… به کار می رود. عایق های صوتی STI با آخرین فناوری روز دنیا جهت عایق کاری صوتی دیوارهای مشترک، کف و سقف آپارتمان ها و منازل مسکونی استفاده می شود. عایق های صوتی STI در کاهش صداهای انتقالی در محیط های صنعتی و ساختمانی جهت دیوار های مشترک، سقف، کف و… نقش بسزایی را ایفا می کنند.

پنل های صوتی پلی یورتان جهت استفاده یرای تیغه دیوارها و سطوح مشترک. فوم سرد پلی یورتان علاوه بر خواص مطلوب عایق های صوتی و حرارتی، به راحتی به شکل قالب در می آید، در دمای محیط واکنش می دهد، زمان قالب گیری کمی نیاز دارد جهت همین امر در صنایع گاز و پتروشیمی، صنایع خودروسازی، صنایع برودتی، صنایع کفش، صنایع مبل و صندلی و… کاربرد فراوان پیدا کرده.

عایق صداگیر pu جهت سقف و کف و دیوارها

فوم صوتی سفید رنگ از جنس پلی اتیلن که در دیوار و سقف و کف سازه ها به کار می رود. از جمله ساده ترین و ارزانترین فرآورده ها و تولیدات نفتی و پلیمری می توان به فوم پلی اتیلن اشاره کرد که آن را با علامت pe نشان می دهند. فوم های پلی اتیلن سبک و نرم بوده و قابلیت حمل و نصب آسان دارند فوم ها به صورت های پازلی و رولی، لوله ای و ورقه ای تولید و عرضه می شوند که در نوع پازلی به صورت تکه تکه بوده ولی در نوع رولی به طور یکنواخت و یک پارچه استفاده می شوند.

به دلیل دوام زیاد و کیفیت خوب و مناسب نسبت به بقیه عایق ها رایج تر و کاربردی تر شده.امیدواریم موارد فوق توانسته باشد بر دانسته های ما بیفزاید و با گسترش علم در این زمینه خانه های خود را به مکان هایی آرام جهت زندگی بهتر تبدیل کنیم.

نکات پر اهمیت در نصب پنل عایق صدا

پس از آشنایی نسبی با انواع فوم عایق صدا در ساختمان های مختلف در این قسمت به بررسی اهمیت نصب پنل عایق صدا در بخش های مختلف ساختمان می پردازیم.

  • منافذ ورود و خروج هوا و هر روزنه ای که امکان انتقال هوا و صدا را داشته ببنید.جهت انجام این کار بخش هایی مثل اطراف جعبه تقسیم برق، کانال ها و داکت ها، منافذ ایجاد شده در سقف و کنار پنجره و درب را با بتونه یا فوم پلی اورتان بپوشانید.
  • از ایجاد کانال های عبور و جریان صدا در دیوارها ی مشترک جلوگیری کرده و در صورت وجود درصدد پوشاندن روزنه های بین آنها بر آیید.
  • از مصالح سخت در هنگام نصب پنل عایق صدا خودداری کنید چرا که در انعکاس و انتقال صدا بسیار تاثیر دارند.
  • از یک لایه انعطاف پذیر فوم منبسط شونده جهت جدا کردن لوله ها از روزنه های دیوار و عایق کاری آنها استفاده کنید.
  • استفاده از پنل عایق صدا در دیوارهای ساختمان های جدید جهت جلوگیری از انتقال صدا بین اتاق های مجاور را جدی بگیرید.
  • اتاق های مخصوص استراحت و کار را تا جایی که می توانید با پنل عایق صدا دیوار و پنل عایق صدا سقف تجهیز کنید.
  • به جای کف پوش های مثل سرامیک و پارکت از موکت ها و کف پوش های عایق صدا و حرارت استفاده کنید.
الفباوب بازدید : 25 دوشنبه 19 تیر 1402 نظرات (0)

برای رفع صدای پمپ آب با ما همراه باشید. چنانچه پمپ آب ساختمان شما صدا می‌دهد، خواندن این مقاله را برای رفع مشکل صدای پمپ آب به شما توصیه می‌کنیم زیرا می‌خواهیم دلایل صدای زیاد و غیرطبیعی  پمپ را بررسی کنیم. زمانی که به دنبال خرید پمپ آب خانگی برای فضای داخلی آپارتمان هستید، باید به کم صدا یا بی صدا بودن آن توجه کنید و مدلی را انتخاب کنید که صدای آن سبب آزار و اذیت ساکنین نشود. البته پمپی که کاملا بی‌صدا باشد، اصلا وجود ندارد ولی می‌توان با کمی بررسی، مدلی را انتخاب کرد که صدای کمتری داشته باشد و سبب اخلال در آسایش افراد نشود. با تمام این چیزها، گاهی ممکن است صدا خیلی بلند و غیرطبیعی شود که باید به دنبال راهکاری برای رفع مشکل صدای پمپ آب باشید. ما در این مقاله قصد داریم انواع صدای پمپ آب، علت صدای بد پمپ آب و راهکار برای برطرف کردن آن مشکل را با هم بررسی کنیم.

انواع صدای پمپ آب

حال می‌خواهیم برای رفع مشکل صدای پمپ آب، ابتدا صداهایی که ممکن است از پمپ آب بشنوید را تحلیل کنیم. بعضی از صداها کاملا طبیعی هستند و  نشان‌دهنده مشکلی نیستند، اما بعضی از صداها غیرمعمول هستند و خبر از وجود ایراد در سیستم پمپ را می‌دهند که باید آن‌ها را جدی بگیرید و خیلی سریع برای برطرف کردن مشکل پیش آمده، اقدام کنید:

صدای کوبش پمپ آب

این صدا به دلیل ضربه‌های قوچی آب، داخل سیستم است و مسلما از صداهای طبیعی پمپ است که دلیل اصلی آن تغییر سریع در فشار آب و آزاد سازی سریع حجم زیادی انرژی درون پمپ است. در نتیجه باید با تنظیم کردن فشار پمپ آب خانگی، اندکی از ضربه‌های قوچی و صدای کوبش آب جلوگیری کرد.

صدای کلیک دادن پمپ آب

علت صدای بد پمپ آب به صورت کلیک، وجود مشکل در کلید اتومات پمپ است که در زمان خاموش و روشن شدن به گوش می‌رسد. این صدا نیز جزو صداهای معمول است؛ ولی گاهی از کلید اتومات، یک صدای وزوز شنیده می‌شود که نشانه‌ای از وجود ایراد در سیستم است و باید به آن توجه کرد.

صدای تپ تپ دادن پمپ آب

اگر پمپ آب یا سیستم لوله کشی پمپ، صدای تپ تپ مانند بدهد، ممکن است دلیل آن خراب شدن شیر یک‌طرفه و یا شل شدن اتصالات بکار رفته در سیستم لوله کشی آب به خاطر فشار به وجود آمده حین حرکت آب باشد. در این حالت باید برای رفع مشکل صدای پمپ آب با تعمیرکار پمپ آب در اصفهان تماس بگیرید.

صدای زوزه کشیدن موتور پمپ آب

گاهی اوقات موتور پمپ به روند کار وارد می‌شود اما هرچقدر تلاش می‌کند، روشن نمی‌شود، در اینصورت صدایی شبیه زوزه شنیده می‌شود. حال باید برای رفع مشکل صدای پمپ آب، موتور پمپ بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. همچنین ممکن است این مشکل به خاطر سوختن خازن استارتر یا کار کردن دائم  باشد که به‌هرحال باید چک شود و خازن در صورت سوختن باید تعویض شود.

صدای ساییدگی در پمپ آب

اگر صدایی شبیه به ساییده شدن فلز از درون پمپ شنیده شود، یعنی پره‌های پروانه پمپ آب خراب شده اند و یا اجسامی که از بیرون، داخل این محفظه شده اند، موجب به وجود آمدن این صدا توسط پروانه می‌شوند.

صدای جیغ کشیدن پمپ آب

صدایی مانند جیغ در پمپ آب، نشانه وجود مشکل در بلبرینگ پروانه و موتور پمپ است. باید در صورت بروز این مشکل به سرعت به دنبال برطرف کردن آن باشید، در غیر این صورت این صدا شدیدتر می‌شود.

صدای ویبره پمپ آب

اگر پایه اتصال دهنده پمپ شل شده باشد، خصوصا زمانی که تازه پمپ روشن می‌شود، صدای لرزش یا ویبره به گوش می‌رسد. در صورت بروز این مشکل، به دلیل لرزش شدید، ممکن است به مرور زمان از اتصالات سیستم لوله کشی پمپ آب خانگی، نشتی رخ دهد.

الفباوب بازدید : 140 شنبه 17 تیر 1402 نظرات (0)

 مشکلات سوئیچ شبکه چیست؟ علت خراب شدن سوئیچ شبکه چه می باشد؟  نیاز به سوئیچ شبکه جهت برقراری ارتباط میان دستگاه ها و سیستم همه مجموعه ها، جدا از بحث نوع مرکز و سیستمی که تصمیم به نصب و راه اندازی آن دارند، برای کاربران ضروری است.

هم اکنون باتوجه به اینکه همه سیستم ها و مجموعه ها نیاز به تحت شبکه شدن و یکپارچگی دارند، نیاز به سویچ شبکه یک موضوع واجب و لازم است، چون بدون استفاده از سوییچ شبکه، ارتباط میان سیستم ها برقرار نشده و هدایت کننده ای در مجموعه وجود نخواهد داشت که اطلاعات را به آسانی در میان دستگاه ها رد و بدل کند.

خرید سوییچ شبکه با اتصال دستگاه های درون شبکه، بسته های داده را از یک سیستم به دیگر سیستم ها ارسال کرده و ارتباطی یکپارچه برقرار می کند. سوئیچ شبکه به لحاظ سخت افزاری، یک سخت افزار بسیار کوچک بوده که ارتباطات ایجاد شده ما میان چند دستگاه و وسیله ارتباطی در یک شبکه­ LAN را متمرکز می کند. سوئیچ شبکه ایرانی که ارتباطات را میان چند دستگاه متصل در یک شبکه محلی را برقرار می کند، در سالهای گذشته شبکه های خانگی متداول بودند که این روترهای خانگی مدرن سوئیچ های اترنت را به عنوان یکی از کارکردهای اصلی آن ها به طور مستقیم در واحد ادغام می کنند.

سوییچ شبکه با عملکرد بالا هنوز هم به طور گسترده در شبکه های شرکت ها و مراکز دادهفاده می شوند و گاهی اوقات به عنوان هاب های switching، هاب های bridge یا Mac Bridge هم پیشنهاد می شود. سوئیچ شبکه یک سخت افزار بسیار کوچک بوده که ارتباطات ایجاد شده ما میان چند دستگاه و وسیله ارتباطی در یک شبکه­ LAN را متمرکز می کند.

روش کارکرد سویچ شبکه که در مجموعه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباطات میان همه دستگاه ها استفاده می شود، استفاده از آدرس IP دستگاه ها است. به این صورت که مدیریت مجموعه با کمک سیستم خود، آدرس آی پی همه سیستم های مجموعه را که همگی در یک شبکه می باشند، به دست آورده و با برنامه ریزی های معین، همه دستگاه ها را به یک سوئیچ متصل می کنند و از این رو که هر دستگاه، یک آدرس آی پی مشخصی دارد، برای دو دستگاه متفاوت، امکان برقراری ارتباط با یک آدرس آی پی هم نیست.

الفباوب بازدید : 32 یکشنبه 28 خرداد 1402 نظرات (0)

پنل آکوستیک چوبی چیست؟ چرا باید از پنل های آکوستیک چوبی استفاده کنیم؟ بی شک زیبایی محیط کار، تاثیر فوق العاده ای بر روی عملکرد شما و نتیجه کارتان خواهد داشت، پنل آکوستیک فلکسی وود یکی از بهترین انتخاب ها جهت آکوستیک محل کار و ادغام محیط با رنگ رویی تازه است.

پنل آکوستیک چیست؟

پنل آکوستیک پنل های دیواری می باشند که از مواد مختلفی ساخته شده اند تا به جذب صدا کمک کنند. با جذب صداها، آنها می توانند میزان صدا، اکو و نویز را کاهش داده و در عین حال کیفیت صدای کلی فضا را بهبود بخشند. این پنل ها را می توان تقریباً در هر مکانی برای کاهش سر و صدا و با بهبود صدا نصب کرد.

پنل آکوستیک به عنوان بخشی از معماری آکوستیک معمولاً در مکان هایی مثل دفاتر برای کاهش صدای پس زمینه یا در استودیوهای ضبط برای بهبود کیفیت صدا استفاده می شوند. بسیاری از مردم از پنل آکوستیک صرفاً برای جنبه تزئینی استفاده می کنند.

پنل آکوستیک چوبی

دیفیوزر وود
دیفیوزر وود

پنل آکوستیک چوبی چیست؟

شاید در نگاه اول تصور کنید که پنل آکوستیک چوبی شامل پنل هاییست که چنس آن ها از چوب می باشد. اما همیشه اینگونه نیست و در بعضی موارد از مواد دیگر که دارای طرح چوب می باشند استفاده می شوند. متریال استفاده شده در پنل آکوستیک چوبی ممکن است، چوب طبیعی، ام دی اف یا پنل و PVC باشد.

دیوار آکوستیک چوبی در طرح های مختلف و زیبایی طراحی می شوند. در حالی که خود چوب بهترین ماده برای جذب صدا نیست، پشتی نمدی که همراه آن است برای جذب صدا ایده آل می باشد.

پنل آکوستیک چوبی

انواع پنل آکوستیک چوبی بر اساس متریال

دیوارکوب چوبی یا تجهیزات آکوستیک چوبی بر اساس متریال استفاده شامل انواع مختلفی بوده که نحوه نصب و قیمت آن ها در متراژی مشخص با یکدیگر متفاوت می باشد. انواع پنل چوبی شامل موارد زیر می باشد.

پنل فومی

این نوع پنل آکوستیک چوبی در حقیقت از جنس فوم بوده که در طرح چوب تولید می شوند که قیمت مناسبی هم دارد. پنل فوم در طرح و رنگ هایی مختلف تولید می شود که به راحتی قابل نصب باشد.

پنل چوبی طبیعی

این نوع پنل آکوستیک چوبی از چوب طبیعی ساخته شده. چوب درختانی که برای تولید و طراحی این نوع پنل ها به کار برده می شود شامل توسکا، سرو، بلوط و افرا می باشد. چوب ها در حقیقت قابلیت جذب صدا را ندارند و مواد استفاده شده در پشت آن ها، این قابلیت را به آن ها می افزاید. همینطور چوب طبیعی به مرور زمان به علت رطوبت محیط، حالت قبلی خود را از دست داده و دوستدار محیط زیست نمی باشند.

پنل چوبی ام دی اف

این نوع پنل همانطور که از نامش پیداست از ام دی اف ساخته شده. پنل آکوستیک چوبی طرح ام دی اف دارای طرح های مختلفی بوده که به علت متریال آن ظاهر زیبا و مقاومت بهتری نسبت به چوب طبیعی دارد.

پنل PVC

پنل PVC طرح چوب هم نوعی از پنل آکوستیک چوبی بوده که برای تولید آن از pvc استفاده شده. این نوع پنل به این علت که توخالی است مقاومت کمتری در برابر ضربه دارد. با این وجود از مزایای این نوع پنل چوبی، مقاومت در برابر رطویت و آب می باشد. این نوع دیوارکوب چوبی در طرح های مختلفی تولید می شوند.

پنل آکوستیک چوبی

ویو وود
ویو وود

مزایا پنل آکوستیک چوبی – مزایای دیوارکوب چوبی آکوستیک

مزایای دیوارکوب جوبی آکوستیک شامل موارد زیر می باشد.

  • عایق صدا: جدا از جذابیت زیبایی شناختی، پنل آکوستیک چوبی، یک عایق طبیعی بوده و می تواند عایق حرارتی و صوتی خانه شما باشد. صفحات دیواری چوبی معمولاً روی یک صفحه عایق پنل سفت و سخت نصب می شوند که یک لایه محافظ و عایق اضافی به خانه شما اضافه می کند.
  • عیوب دیوار را پنهان می کند: پنل های چوبی روشی عالی برای پنهان کردن عیوب دیوارها مثل ترک ها و فرورفتگی ها و همینطور کابل ها و سیم کشی های دیوار خانه های قدیمی می باشد.
  • سازگار با محیط زیست: در مقایسه با سایر انواع تزئینات دیوار، صفحات چوبی سازگارتر با محیط زیست می باشند. از یک منبع تجدیدپذیر استفاده می کند، و اگر نگران قطع شدن درختان می باشید، می توانید از محصولات جایگزین مثل پنل و یا PVC کمک بگیرید.
  • تعمیر آسان پنل چوبی: اگرچه آسیب دیدن این نوع از دیوارها سخت تر از دیوارهای دیگر یا کاغذ دیواری است، اما در صورت بروز اتفاقی، تعمیر آن هم آسان می باشد. فرورفتگی ها و خراش ها را می توان سمباده زد و دوباره مهر و موم کرد، همینطور می توان کل تخته ها را جدا کرد و با کمترین دردسر آن را جایگزین کرد.
  • تزئین منزل: تفاوتی ندارد که کل دیوار خود را با این پنل ها بپوشانید، یا بخشی از دیوار را، این به خانه شما ظاهری شیک و ویژه می دهد. پنل های چوبی هم همه کاره می باشند و انواع مختلفی دارند که می توانند برای انواع دکوراسیون داخلی منزل مناسب باشد.
الفباوب بازدید : 32 شنبه 20 خرداد 1402 نظرات (0)

احتمالا شما هم از سر و صدای غیر قابل تحمل بچه های کوچک همسایه تان خسته شده اید و یا تصمیم به عایق کاری دفتر کار و یا منزل خود گرفته اید.

به منظور جلوگیری از انتقال صدا و ایجاد محیطی با آرامش نسبی، می بایست از فوم های صداگیر یا جذب کننده های صوت که به آن ها فوم عایق صوتی و یا عایق صوتی گفته می شود استفاده نمود.

عایق صوتی چگونه کار می کند؟

امواج صوتی در هوا حرکت می کنند. وقتی به سطحی برخورد می کنند، یا منعکس می شوند و یا جذب می شوند. سطوح سخت و صاف معمولاً صدا را به بهترین شکل منعکس می کنند و محیطی پر سر و صدا ایجاد می کنند. موادی که در جذب و مسدود کردن امواج صوتی مناسب هستند، می توانند به شما کمک کنند تا محیط داخلی آرام تری را ایجاد کنید.

عایق صوتی به طور ویژه برای جذب امواج صوتی و کاهش انتقال نویز طراحی شده است. عایق صوتی، با افت انتقال صدا که با اختلاف دسی بل بین صدای فرودی و صدای نفوذ شده بیان می شود، نشان داده می شود. هر چه این عدد بالاتر باشد، خاصیت عایق صوتی بهتر است.با توجه به نحوه انتقال، صدایی را که افراددوست دارند عایق بندی کنند را می توان به صداهای هوا (به دلیل ارتعاش هوا) و صداهای جامد (به دلیل ضربه به جامدات یا ارتعاش جامد) تقسیم کرد. نفوذ صدا با قانون جرم در آکوستیک مطابقت دارد.

خاصیت عایق صوتی در دیوار یا یک صفحه، به نسبت مساحت جرم آن بستگی دارد. هر چه جرم بیشتر باشد، ارتعاش این ماده سخت تر است، بنابراین خاصیت عایق بهتری خواهد داشت؛ بنابراین، بهتر است مواد متراکم و سنگین (آجر سفالی، بتن تقویت شده، ورق فولادی و غیره) را به عنوان عایق صوتی انتخاب کنید. بهترین راه برای عایق کردن صدای جامد، استفاده از ساختار غیر متصل است. این به این معنی است که بین دیوار و تیر اسپیندل و همچنین بین چارچوب ساختمان و تخته دیوار، آستر کشسانی را پر کنید. آستر کشسان را می توان از نمد، چوب  پنبه، لاستیک و یا موادی که خاصیت الاستیک دارند، انتخاب کرد.

عایق صوتی در مقابل جاذب صدا

عایق صوتی به مسدود کردن صدا اشاره دارد، به طوری که نتواند از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شود. از سوی دیگر، جاذب صدا به جلوگیری از جهش صدا در اطراف اتاق اشاره دارد. از پنل های عایق صوتی می توان برای عایق کردن صدا در کل خانه یا اتاق های خاص داخل خانه مانند حمام یا اتاق خواب استفاده کرد. هنگامی که پنل های آکوستیک در دیوارهای داخلی خانه نصب می شوند، به کاهش انتقال نویز بین اتاق ها کمک می کنند.

همچنین استفاده از پنل های آکوستیک بین طبقات یک خانه دوطبقه، می توانند به آرام نگه داشتن محیط در طبقه پایین، کمک کنند. برای فضاهای تجاری، مدارس و ادارات، محصولاتی برای کنترل سطح صدا طراحی شده اند. این محصولات آکوستیک داخلی بر روی دیوارها یا سقف ها نصب می شوند تا به حداقل رساندن نویز و اکو پس زمینه کمک کنند.

عایق صوتی در مقابل عایق حرارتی

اگر به عایق  کاری خانه خود فکر می کنید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که تفاوت بین عایق حرارتی و صوتی چیست. هدف اصلی عایق حرارتی، کاهش انتقال گرما برای خنک نگه داشتن خانه شما در تابستان و گرم تر در زمستان است. عایق حرارتی می تواند وابستگی شما به گرمایش و سرمایش مصنوعی را کاهش دهد و در نتیجه در هزینه قبض برق شما صرفه جویی کند. در حالی که بعضی از پنل های عایق حرارتی، دارای مزایای عایق صوتی هم هستند، پنل های عایق صوتی به طور ویژه برای کاهش انتقال صدا طراحی شده اند.

ضخیم تر و متراکم تر بودن پنل های عایق صوتی به شما کمک می کند تا خانه ای آرام و خصوصی داشته باشید. بعضی از پنل های عایق صوتی هم همان مزایای عایق حرارتی را دارند. این بدان معناست که با یک محصول، می توانید هم تنظیم حرارتی و هم تنظیم صدا را در محیط موردنظر خود دریافت کنید. قبل از انتخاب عایق، به فاکتورR-Value توجه کنید، زیرا به شما می گوید که این عایق، چقدر در کاهش انتقال حرارت مؤثر است. هرچه R-Value بالاتر باشد، می توانید انتظار صرفه  جویی بیشتری در مصرف برق داشته باشید.

الفباوب بازدید : 49 سه شنبه 16 خرداد 1402 نظرات (0)

در این قسمت راجع به فالچی و فالگیری صحبت میکنم و هدف من رفع ابهاماتی در مورد موضوع فال است که در ذهن عموم مردم وجود دارد. رفع این ابهامات و روشن شدن نحوه تفال زدن مقدمه ای خواهد بود برای پرداختن به موضوع اصلی صحبت ما یعنی چگونگی تحقق توانایی های فوق بشری نظیر خواندن افکار روشن بینی و …

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

حالا زمان آن رسیده با مطالعه این قسمت ، یکبار برای همیشه تکلیفتان با فال و فالگیری روشن شود و یک دیدگاه علمی نسبت به آن پیدا کرده و ابهامات مربوط به آن برایتان بر طرف شود و پاسخ سوالات بسیاری را که ممکن است در این خصوص در ذهن شما هم باشد دریابید .

واقعیت فال

میتوان فال را اینطور تعریف کرد که فال روشی برای شناخت آینده است ، نهیبی به آینده زدن و آگاهی پیدا کردن از آنچه قرار است رخ بدهدو  یا رخ ندهد و آیا میتوان از آینده خبری آورد؟ آیا آینده را میتوان بیان کرد؟

عموما برای این فال میگیریم که از اتفاقی که در آینده ممکن است رخ بدهد باخبر بشویم اما آیا فال میتواند از آینده به ما خبری بدهد؟؟برای پاسخ دادن به این سوال به آموخته های خود مراجعه میکنیم .

ما از راز قانون جاذب فهمیدیم که تخته سیاهی در آسمان نیست که آینده ما را در آن نوشته باشند و سرنوشت ما به دست خود ما نوشته میشود و این نوشته ای نیست که ما مجبور به اجرای مفاد آن باشیم.

آینده در دست ماست و برای نگارش آن مختاریم پس ما معتقدیم آینده نوشته نشده سرنوشت و تقدیر هم اکنون درحال نگارش است پس کسی نمیتواند از آنچه نوشته نشده به ما خبری بدهد اما از جهت دیگر هم نمیتوانیم منکر پیش گویی های بزرگ تاریخ بشری هم بشویم .

از تاریخ عهد باستان و به گواه قران مجید داستان موسی و فرعون را شنیده ایم که چگونه منجمان فرعون را از تولد موسی با خبر کردند و پس از آنکه مادرش او را به رود نیل انداخت تا زمانی که موسی در کاخ فرعون بزرگ شد و سر انجام کاخ فرعون را نابود کرد منجمان تمام این وقایع را از پیش به فرعون گوشزد کرده بودند.

همینطور منجمان درمورد ولادت پیامبران دیگر هم پیشگویی های دقیقی داشته اند که به هیچ عنوان نمیتوان نقصی درآنها یافت و این حقایق را زیر سوال برد.

در تاریخ جدید هم با وجود پیشگویان بزرگی مانند “نوستراداموس” که هزاران پیش گویی وی از انقلاب فرانسه ،جنگهای جهانی تا وقایع 11 سپتامبر به واقعیت پیوسته یا عارف بزرگ ایرانی “شاه نعمت الله ولی” که تاریخ کشور عزیزمان را به نیکی پیشگویی کرده نمیتوان منکر این شد که افرادی در گذشته توانسته اند آینده را به خوبی بینند .

وجود این شواهد علنی ما را با این سوال اساسی مواجه میسازد که اگر آینده نوشته نشده پس این پیشگویی ها چگونه صورت گرفته است و چگونه میتوان از آینده باخبر شد؟

پاسخ این سوال میتواند برای ما ماهیت فالهایی که درست و صحیح جواب میدهند را نیز روشن میکند.

بازهم برای پاسخ دادن به این سوال اگر به قانون جاذبه مراجعه کنیم با این اصل مواجه میشویم اگر چیزی را در ذهن خود باورکنیم آن چیز بزودی در دنیای واقعی ما نمایان خواهد شد پس وقایع بازتاب باور انسانها هستند.

آینده چیزی نیست جز ادامه روند قانون جاذبه به عبارت ساده تر بچه های امروز در فکر ما پدران واقعی فردا هستند بنابراین اصل میتوانیم رخدادها را از روی باورها پیشگویی کنیم .

در واقع کاری که یک فال خوب انجام میدهد روشن ساختن باورهای ماست که در ضمیرناخوداگاه ما پنهان شده و به عبارت دیگر: آینده ای که فال برای ما پیشگویی میکند از ضمیر ناخوداگاه ماست نه سرنوشت ما و فال گیری نوعی کشف درون شماست .

در انجام یک فال ما ذهنیت خود را روشن میکنیم ذهنیتی که با باور رخدادها هماهنگ یا در تعارض است.

از قانون جاذبه بیاد دارید که تصویر ذهنی ما نسبت به هر چیزی اگر به شکل باور بود رخ میداد مثلا اگر تصویر ذهنی ما این بودکه سال بعد یک خانه شخصی خواهم داشت این باور رخ میداد اما اگر تصویر ذهنی ما این بود میخواهم سال آینده یک خانه شخصی داشته باشم این باور منجر به رخداد نمیشد .

در واقع پس از انتخاب یک فالنمای درست که همه حالات یک رخداد را درخود دارد مثل “ای- چینگ”، مهمترین کاری که باید برای گرفتن فال انجام دهیم این است که آنچه آرزوی ماست را خوب تجسم کنیم و روی آن هنگام گرفتن فال خوب تمرکز کنیم.

البته این شرط برای گرفتن فال توسط خودمان کافی است اما اگر شخص دیگری برای ما فال می بیند می بایست شرایط ویژه ای را رعایت کند از جمله اینکه در هنگام گرفتن فال، فالگیر از نظر روحی و جسمی در حال ریلکس باشد و خلاء ذهنی در خود ایجاد کند مثلا با مدیتیشن تا بتواند مانند یک آینه تمیز ذهنیت ما را به تفسیر فال منعکس کند نه مخلوط ذهن خودش را با ما .

بعضی فالنامه های حافظ که تفسیر صحیحی شده اند یا کتاب ای- چینگ یا تست پاندول بوعلی سینا نیاز به علم خاصی برای آموختن ندارند و براحتی هر کسی میتواند با اندک دانش اجرای صحیح فال، تفالی بزند .

هدف از فال گرفتن

نکته مهمی که میخواهم در مورد فالچی بگویم این است که ما هنگام فال گرفتن میتوانیم بفهمیم چیزی را که در ذهن داریم با باورهای ما قابل اجراست یا خیر و آنگاه که فال به شما پاسخ میدهد با یک سوال جدی تر مواجه میشویم آیا باید به فال اعتماد کنیم؟

اگر فال ما بد آمد چه کنیم؟

بسیاری از مردم وقتی فالشان بد می آید از خواسته خود انصراف میدهند !

این موضوع مرا یاد این لطیفه می اندازد که میگوید: شخصی از خیابان رد میشد چند قدم جلوتر پوست موزی را دید و گفت: ای داد! بازهم باید بخورم زمین !

این دقیقا مانند این است که بگویم چون فال من میگوید: در کنکور قبول نمیشوم پس درس خواندن دیگر بی فایده است یا اینکه ممکن است فال به شما بگوید شما هفته آینده بیماری سختی میگیرید و یا هر اتفاق ناخوشایند دیگر حالا چه عکس العملی باید داشته باشیم؟؟؟

اگر آرزویی داریم و فال ما بد می آید آیا باید آرزو را رها کنیم ، روی پوست موزی که چند قدم باآن فاصله داریم لیزبخوریم؟خیر. بیاد بیاورید فال تقدیر ما نیست .

 

وقتی فال ما بد آمد ما باید خوشحال باشیم که از ناخوداگاه خود با خبر شدیم و دانستیم آرزوی ما با باورهای درونی ما در تضادند پس وظیفه ما این است که باور خود را تغییر دهیم نه اینکه از آرزوی خود دست بکشیم .

مگر آنگه آن خواسته برای ما اهمیت چندانی نداشته باشد اما اگر اهمیت دارد وظیفه داریم باورهای خود را نسبت به چیزی که برای ما بد آمده تغییر دهیم و حتما میدانید هیپنوتیزم یکی از نزدیکتین راهها برای تغییر باور ماست.

 

مثلا اگر فال میگوید در کنکور قبول نمیشویم باید باوری که درباره کنکور داریم در خود تغییر دهیم و این کار را میتوانیم با مطالعه مضاعف و ریشه کنی نومیدی هم در خودایجاد کنیم.

همچنین اگر فال ما خوب هم بیید باید بدانیم فال فقط میگوید تصویر ذهنی ما درست است مادامی که این تصویر ذهنی ما است رخداد دلخواه ما انجام میشود اگر تغییر کند آینده هم تغیر میکند وقتی فال میگوید: در کنکور قبول میشوید یعنی باهمین ذهنیت و برنامه ریزی که در فکرخود دارید اگر ادامه بدهید درکنکور قبول میشوید نه اینکه دیگر لازم نیست درس بخوانید.

 

فالگیری یا فال سازی !

در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و من آنها را فال ساز مینامم.

این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد . به این ترتیب شما فالچی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند.

در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!

الفباوب بازدید : 26 یکشنبه 20 فروردین 1402 نظرات (0)

 طراحی اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟ هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاه آنلاین چقدر است؟ برای ساخت و طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی باید به چه مواردی توجه داشته باشیم تا به پای دیجی کالا و ... برسیم؟

برای توسعه فروشگاه خود نیاز دارید که وارد دنیای آنلاین شوید، فرقی ندارد در خانه محصولاتی را می فروشید و یا فروشگاه و مغازه دارید، در هر صورت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی می تواند فروش شما را چند برابر کند. طراحی اپلیکیشن فروشگاهی یکی از راه های ارتباط با مشتری، معرفی محصولات و ارائه خدمات به آنهاست. هرکسی با توجه به نوع کسب و کار خود و محصولی که می فروشد باید یک اپلیکیشن فروش داشته باشد.

داشتن اپلیکیشن مثل داشتن سایت برای هر کسب و کاری تبدیل به امری ضروری شده و به زودی کمتر کسب و کاری را خواهید یافت که در فضای آنلاین حضور نداشته باشد. اما با این حال کسب و کار هایی که بیشتر به دنبال ارتباط مداوم با مشتری و در دسترس بودن می باشند به سراغ طراحی اپلیکیشن فروشگاهی می روند و از مزیت های آن استفاده می کنند. از جمله مزایای استفاده از اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ارزش آفرینی برای مشتریان:

اینکه امروزه کاربران می توانند به شکل غیر حضوری نیاز های خود را خریداری کنند یک ارزش کسب و کار به حساب می آید و این می تواند مزیت رقابتی شما نسبت به سایر رقابتان محسوب شود.

اطلاع رسانی و ارتباط فوری:

با وجود یک اپلیکیشن در تلفن همراه مشتریانتان می توانید آن ها را از رویداد های فروشگاه مثل تخفیف ها، جشنواره ها، محصولات جدید و ... در لحظه مطلع کنید.

بهبود وفاداری مشتریان:

به کمک یک اپلیکیشن شما می توانید یک برنامه بهبود وفاداری مشتریان داشته باشید و این شاخص را بر اساس نصب اپلیکیشن و کارکرد ها و آخرین ورد های اپلیکیشن بسنجید.

کانال بازاریابی شخصی سازی شده:

می توانید با کمک گرفتن از اطلاعات تکمیلی مشتریان برای شخصی سازی کردن تبلیغات و محصولات خود مشتریان کمک بگیرید.

توجه کنید که سایت های زیادی تحت عنوان ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید رایگان فعالیت می کنند اما استفاده از آن ها امن نیست و پشتیبانی ندارند و در صورت بروز کوچکترین مشکلی مجبورید با همه زحماتتان خداحافظی کنید.

هزینه اپ فروشگاهی به چه عواملی بستگی دارد؟

در امر طراحی اپلیکیشن فروشگاهی چند عامل کلی هستند که به صورت مستقیم در تعیین قیمت یک اپلیکیشن فروشگاهی تاثیر دارند، در تماس تلفنی با الفباوب از شما درباره این موارد سوال پرسیده می شود تا بتوانیم قیمت تقریبی طراحی اپلیکیشن را اعلام کنید. این عوامل عبارت هستند از:

  • نوع رابط کاربری (user interface)
  • تجربه کاربری (user experience)
  • گرافیک اپلیکیشن
  • ویزگی ها و قابلیت های اپلیکیشن
  • نوع و پیچیدگی پایگاه داده مورد نیاز برای اپلیکیشن
  • نوع محتوا

هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی 

برای تعیین هزینه ساخت اپلیکیشن عوامل متعددی بستگی دارند. با توجه به امکانات و ویژگی های اپلیکیشن و نوع کدنویسی آن، هزینه ی اپ مشخص و تعیین می شود. با توجه به اینکه بیشتراز 80 درصد گوشی های افراد با سیستم عامل اندروید کار میکند و به علت محدودیتهای ایجاد شده از طرف شرکت اپل برای کشور ما طراحی اپلیکیشن اندروید متقاضی بیشتری دارد، با این وجود شاید باورتان نشود که قیمت طراحی اپلیکیشن اندروید پایین تر از هزینه طراحی اپلیکیشن آی او اس است.

هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید ارتباط مستقیم با درخواست های مشتری و اینکه بخواهند خدمات خود را در چه سطحی ارائه دهند دارد. باید به این نکته توجه داشت که دریافت مبالغ بالا از طرف شرکت ها لزوما به معنای ارائه کار بهتر نیست.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 122
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 312
  • بازدید سال : 2,094
  • بازدید کلی : 12,556